- デザインの力で
世界を面白くする。 - 私たちはこれまで、国内外の施設、企業、商品、イベント等の企画立案、グラフィック、Web、空間演出、サイン計画、広告、映像、プロデュース、ワークショップなど、多岐にわたる仕事に携わって参りました。 「その会社、その場所、その商品」だからこそ出来るデザインとは何か。時には新たなモノを何もつくらず、関係性を見直すこともデザインでは。 さまざまな課題を常にゼロからの目線で捉え、過去の焼き直しや流行を追いかけただけのデザインではなく、「未来を見据えたブランディング」という視点に立つことで生まれる、永く愛される「心地よい空間・時間・関係」を創造していきたいと思います。 社名のSUPERBALLは「SUPER=素晴らしい + BALL=地球」を意味し、「デザインの力で世界を面白くする。」という意味合いを込めたものです。 真摯な遊び心をもって、世界をほんの少しづつでも面白くしていきたいと思います。 SUPERBALL 代表 野内 隆
- Making the World Fun Through the Power of Design
Taking part in a diverse range of domestic and international projects, for varying corporations, products and events, we have contributed our expertise in fields ranging from project planning, graphic, web, spatial, and signage designs, as well as advertisements, motion production, and workshops.
What does it mean to design for a company, place, or product? Could it also be that for particular projects simply reassessing relations that exist will resolve an issue instead of designing something anew?
It means imagining and creating spaces, times, and relations that are pleasant and long lasting. Rather than rehashing old relations or following trends, we are focused on creating brands that look to the future.
Our company name, SUPERBALL, combines the essence of ‘SUPER = wonderful’ and ‘Ball = our earth’, and comes together to form our hope to “Making the World Fun Through the Power of Design”.
With a sincere and playful heart, We hope to keep making the world fun, step by step.
SUPERBALL
Creative Director Takashi Nouchi